Twisted Palace – Erin Watt

twisted

Serie: The Royals #3
Genre
: Romance ❤
Förlag: Diversion Books
Antal sidor: 370
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9781682305065

Finns hos Adlibris – Bokus Book Depository

Mitt betyg: 2
Goodreads


”Ella Harper has met every challenge that life has thrown her way. She’s tough, resilient, and willing to do whatever it takes to defend the people she loves, but the challenge of a long-lost father and a boyfriend whose life is on the line might be too much for even Ella to overcome.
Reed Royal has a quick temper and even faster fists. But his tendency to meet every obstacle with violence has finally caught up with him. If he wants to save himself and the girl he loves, he’ll need to rise above his tortured past and tarnished reputation.”


Så otroligt besviken på denna boken. Jag förväntade mig verkligen så mycket mer av denna. De andra två böckerna har ju varit riktigt bra och sedan avslutas det med denna bok, vilken flopp!

Okej – det är ingen dålig bok MEN jag kommer på mig själv flera gånger att hoppa över flera sidor (särskilt deras ”tanke” dialoger), det blir alldeles för uttjatat. Vid det här laget så har vi som läsare redan lärt känna Ella och Reed och vet hur de tänker i vissa situationer (eftersom det tänkt likadant i de tidigare böckerna) så vi behöver inte fem sidor igen som förklarar det. Och jag kan säga att det händer INGENTING förrän sista delen av boken och då snackar vi de sista 20 procenten av boken!

Summan av kardemumman – Kan absolut inte jämföras med de två första böckerna i serien, den här håller inte samma mått. Händer inte mycket förrän sista delen av boken, jag kände mig nästan uttråkad ibland men tycker absolut man ska läsa denna om man tagit del av Royals-serien för att ta reda på vad som händer med Ella och Reed!

”I’m a Royal, baby. I don´t run. I fight.”


Andra delar i The Royals serien:

  1. Paper Princess
  2. Broken Prince
  3. Twisted Palace
  4. Fallen Heir
  5. Cracked Kingdom

2 reaktioner till “Twisted Palace – Erin Watt

Lämna en kommentar